צור עימנו קשר

חדשות

כביש בסיכון גבוה

פורסם

בתאריך

פרוייקט הבנייה "נאות אילאי" ושכונת גבעת הסביונים מחוברים באמצעות כביש אחד, המוביל גם לבית העלמין. הבנייה החדשה אינה הרשימה עד כה את העירייה, והכביש המוזנח מזכיר יותר מסלול מכשולים

האם עיריית קריית מלאכי עדיין לא התעדכנה בבניית שתי שכונות החדשות בדרום העיר, "נווה אילאי" ו"גבעת הסביונים", וגם בעובדה שלפחות אחת מהן גם מאוכלסות מזה שנים לא מעטות? לפחות על פי הכביש המוביל אליהן, שהוא גם הכביש המוביל לבית העלמין, נראה שלא. אחרת, איך אפשר להבין את הטיפול השערורייתי בכביש זה? אין בו שילוט ואין תמרורים, כולו רצוף מהמורות ובמשפט אחד, הרי שמדובר בקטע כביש בעיתי ומסוכן מאוד.

הכביש ראוי לתואר "כביש המוות" לא משום שהוא מוביל לבית העלמין, אלא בעיקר משום הסכנה האורבת לנוסעים בו וכן גם בגלל צמידותו למקום שאליו מובלים הנפטרים ובו הם נטמנים למנוחת עולמים.

כנראה שלמי שתכנן את הכביש הזה היו מחשבות אובדניות. הוא תכנן מסלול אקסטרים ולא כביש עירוני. הכביש לכאורה ישר, אבל לפתע הוא מתעקל בחדות שמאלה, ואין תמרור שיזהיר אותך מפני העיקול הבעייתי. אם התפתית להגביר מהירות בגלל הכביש הכביכול ישר שמזמין דהירה, אתה מאותגר לפתע בעקומה החדה וכל שנותר לך הוא להתפלל שלא תסיים בבית הקברות. לא בתור אורח, אלא כדייר. אם עברת בשלום את הקטע הזה, ממתין לך המכשול הבא, מהמורה גדולה במרכז הכביש. כאן כבר נדרשים כישורים וקור רוח של לוחם קומנדו. מולך נוסע רכב שבעליו, כמוך, לא רוצה ליפול לתוך המהמורה. מי ימצמץ ראשון? מי יתחמק מהבור הענק במרכז הכביש? מי שלא שפר עליו מזלו ייכנס לבור הפעור, ובמקרה הטוב יסיים עם נזק לבלמים.

הנוסעים בכביש עסוקים בבחינה מדוקדקת של המטרים הבאים לנסיעתם, ובוודאי שלא במבט כמה עשורת מטרים קדימה, כראוי וכפי שאמור להיות בנסיעה בטוחה. המיקוד בניסיון לא ליפול אל תוך הבורות לאורכו של כל הכביש מופר רק כאשר צפירה ארוכה ומפחידה גורמת לנהגים להרים את הראש בבעתה, לפקוח עיניים ולהביט לעבר הרכבים הבאים ממול במהירות, כשסנטימטרים ספורים מפרידים בין רכב לרכב. בימים בהם הראות טובה, ניתן לראות את הלבן בעיני הנוסעים ממול.

בשולי הכביש חונות משאיות ורכבים שסיימו את חייהן המוטוריים ובעליהן קברו אותן שם כמו חשבו שמדובר במגרש גרוטאות. ויש כמובן כלי רכב של דיירים ואורחיהם שמצמצמים עוד יותר את שטח הכביש שגם כך מתקשה לאכלס שני רכבים הנוסעים בשני הנתיבים המנוגדים בעת ובעונה אחת. בכביש זה באמת נדרש הנוסע לעירנות ואינסטינקטים של נהגי מסלולים מאתגרים. אם לא די בכך, בשולי הכביש אורבים לנהגים בורות קטנים שכל נסיעה של רכבים במקביל מחייבת את הרכב שפניו לבית העלמין לגלוש לאחד הבורות.

חובב קונספירציות עלול לטעון שהבורות האלה, יחד עם פסי ההאטה ברחוב ז'בוטינסקי, נועדו לבלום טור טנקים עויין. או שאולי הם בכלל מזימה של בעלי מוסכים, שזוכים לפרנסה נאה מההרס התכוף של בולמי המכוניות. אגב, שמתם לב שאחוז בעלי הג'יפים בקריית מלאכי גדל לאחרונה בצורה משמעותית?האם ייתכן שמלבד הסיבות המוכרות – כסף ופוזה – גם לתלאות הכבישים, המחייבים רכב עם בולמים שנועדו להתמודדות עם אתגרים הרריים, יש חלק בשיקולי הקנייה של הרכבים הגבוהים והמאסיביים?

אם מהנדס תעבורה היה בוחן את הכביש המוביל ל"גבעת הסביונים" ול"נאות אילאי", הוא קודם כל היה מברך הגומל עבור הנוסעים בכביש זה וגם מבקש מהם ברכה, "מי שנוסע בכביש כזה ולא נהרג או נפצע, חייב להיות צדיק גמור", הוא בטח יאמר לעצמו.

כביש "מעלה שור"

לידיעת אגף שיפור פני העיר, עלות תיקון כל מהמורה בכביש המדובר הוא כעלותו של שק כורכר, כלומר, זיל הזול. אני כמובן לא מעלה על דעתי לדרוש סלילת כביש שפוי ובטוח יותר. אלא אם כן הוד מעלתו, מגן קריית מלאכי, ראש המועצה האזורית באר טוביה, הקדוש המהולל דרור שור (הדברים נכתבים בציניות, למקרה שמישהו לא הבין זאת), יואיל להעניק מתנה לראש השנה לתושבי העיר ויסלול בעבורם את הכביש. לאורכה של השנה הוא מעניק, ברוב טובו הנעלה, מאות אלפי שקלים למימון הופעות של זמרים שמשמחים אותנו למשך כ-40 דקות. אם לשם סלילת הכביש נאלץ לוותר על שמיעת פלייבק של זמר מפורסם ביום העצמאות, לא נראה לי שזה יהיה כזה נורא.

אולי אפילו נקרא לכביש על שמו של הפילנתרופ הבלתי נלאה שבלעדיו לא ברור היכן הייתה קריית מלאכי. אני מציע את השם "כביש מעלה שור". אם זה יזרז את מניעת הסכנה, דיינו

לחץ להמשך קריאה
- פרסומת -
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.