צור עימנו קשר

חדשות

האם איזור התעשייה תימורים בדרך לאכלוס מלא?

כיום, רק 80 מתוך 480 דונמים באיזור התעשייה החדש מאוכלסים, ושלב ב' לא יכול להיות משווק בעקבות קשיים תחבורתיים. העירייה פעלה להסרת החסמים, אך נתקלה עד כה בהתנגדות גורמי התכנון. לאחרונה נרשמה פריצת דרך בנושא. זוהר: "אם נצליח במשימה, עתידה של קריית מלאכי מובטח לטובה"

פורסם

בתאריך

מינהל התכנון צפוי להסיר את התנגדותו לשיווק שטחים נוספים באיזור התעשייה החדש בתימורים. כך אמר ראש העירייה, אליהו זוהר, בשיחה עם "המקור" השבוע. לדברי זוהר, החלטה סופית בנושא צפויה כבר בשבועות הקרובים, ומשמעותה עבור העירייה והעיר "עצומה וקריטית מאוד", כלשונו.

איזור התעשייה בתימורים, הנמצא בבעלות העירייה, החל להתאכלס לראשונה לפני כארבע שנים. כיום פועלים במקום מפעלים בהיקף של קרוב ל-80 דונמים, בהם שני מפעלי ענק – "הארגז" לייצור אוטובוסים ו"ביכורי שדה", חברת שיווק תוצאת חקלאית, וכן כמה מפעלים קטנים נוספים. בסך הכל, שטחי איזור התעשייה בתימורים כוללים 480 דונמים, לרבות איזור המיועד לבניית מרכז מסחרי כמעט כפול בגודלו ממרכז "ביג" בקסטינה, הנמצא בבעלותה של המועצה האזורית באר טוביה. העירייה ורשות מקרקעי ישראל מנועים משיווקם של שטחים נוספים באיזור התעשייה, וזאת לאור סעיף בתב"ע (תכנית בניין עיר), הקובע כי לצורך המשך שיווק איזור התעשייה מעבר ל-80 הדונמים הראשונים יש לשדרג את צומת הכניסה לאיזור התעשייה ולבנות בו מחלפון. זאת, לאור גודשי תנועה גדולים הצפויים במקום עם הרחבתו מעבר לשטחים המאוכלסים כיום.

אלא שבעירייה טוענים כי המציאות השתנתה בחלוף השנים, וכי עם בניית כביש 6, הרכבת בכפר מנחם ושדרוג קטעי כביש נוספים שכבר בוצעו באיזור, הסעיף המחייב בניית מחלפון, שעלות יישומו מאות מיליוני שקלים, אינו רלוונטי עוד. תסקיר תחבורתי מחודש שערכו אנשי משרד התחבורה ומינהל התכנון לפני כשנה וחצי ביטל את טענת העירייה, וקבע כי עדיין יש צורך בשדרוג משמעותי נוסף של הצומת על מנת לאפשר שיווק שטחים נוספים.

בעירייה לא ויתרו, ופעלו בנושא מול משרד התחבורה והעומד בראשו ח"כ ישראל כץ. כץ הבטיח לסייע, ובחודשים האחרונים ניהלו אנשי מחלקת ההנדסה המקומית שיחות תכופות עם גורמי מינהל התכנון, לצד שיחות בדרג הפוליטי שקיים ראש העירייה זוהר עם בכירים במינהל ובמשרד התחבורה. לאחרונה הושגה פריצת דרך, ומינהל התכנון שינה במידה מסויימת את עמדתו.

לפי מידע שהגיע לידי "המקור", בשלב ראשון צפוי המינהל לאשר אכלוס של כמה עשרות דונמים נוספים, ובהמשך, בהתאם לגודשי התנועה שיירשמו באיזור, לאשר אכלוס של עד מחצית מאיזור התעשייה – 240 דונמים. אכלוס נוסף יהיה מחייב בביצוע שינויים תחבורתיים מקיפים, לרבות בניית מחלף. גם במסגרת שיווק השלב החדש באיזור התעשייה עשוי המינהל לדרוש שדרוג מסויים בצומת הכניסה לאיזור התעשייה, לרבות הוספת נתיב פנייה מצפון ומדרום.

"אני מעריך שכבר בקרוב נוכל להכריז באופן רשמי על התפתחויות", אמר השבוע זוהר. "אם הדברים האלו אכן יזוזו כפי שאנחנו רוצים, נאכלס את איזור התעשייה ונוכל להכריז על עצמאות כלכלית", הוסיף. יש לציין כי כיום מכניס איזור התעשייה בתימורים ארנונה בשיעור של 6-7 מיליון שקלים בשנה, ועם אכלוסו המלא הוא צפוי להביא לעירייה הכנסות שנתיות בהיקף של 40-50 מיליון שקלים.

למרות ההתקדמות שנרשמה וההתרגשות שאחזה בבכירי העירייה, כדאי לציין כי אכלוס מלא של איזור התעשייה צפוי לקחת עוד כמה שנים טובות, אולי אף למעלה מעשור.

לחץ להמשך קריאה
- פרסומת -
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.