צור עימנו קשר

חינוך

סודקות את התקרה

תלמידות כיתה י"א של גימנסיה דרכא הגיעו לביקור מיוחד במשרדי "פייסבוק ישראל", פגשו נשים קרייריסטיות והתרשמו מסביבת העבודה החדשנית של עולם ההייטק הישראלי. "מתברר שהעבודה בהיי-טק, מעבר להיותה מאתגרת, הינה משתלמת כלכלית ומגדרית", אמרה אחת התלמידות בסיום הסיור, שנערך במסגרת תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית'. בשכבה ז' חנכו את "תכנית שורשים" בערב מיוחד עם ההורים והצוות

פורסם

בתאריך

תלמידות כיתה י"א בגימנסיה דרכא יצאו השבוע לביקור מיוחד במגדל המשרדים של "פייסבוק ישראל", במסגרת תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית".
במהלך הביקור, לקחו הבנות חלק בהרצאה מרתקת על התקשורת בארץ ובעולם באמצעות הרשתות החברתית פייסבוק, וכן על ידי אפליקציית המסרונים הפופלארית וואטצאפ, שנרכשה על ידיה. בנוסף, נפגשו התלמידות עם נשים העובדות בחברת פייסבוק, שמעו את סיפורן האישי והתרשמו מקורות החיים שלהן; המגמות בתיכון, השירות הצבאי, הלימודים האקדמיים בתחומי ההנדסה והמדע ותחילת הקריירה בחברה שבבעלותו של מארק צוקרברג.
"מתברר שהעבודה בהיי-טק, מעבר להיותה מאתגרת, משתלמת כלכלית ומגדרית", אמרה במהלך הסיור אחת התלמידות. "פייסבוק מתגמלת היטב את עובדיה, וגם מאפשרת לנשים ולגברים שיוויוניות", הסבירה.
בהמשך היום המיוחד השתתפו התלמידות בהרצאה אינטראקטיבית בנושא "תהליך קבלת החלטות", ולאחר מכן ערכו סיור בלתי נשכח במחלקות החברה. "זה ללא ספק היה ההיי לייט של היום, כמו סיור במקום עבודה שהוא ללה- לנד. ממש ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות", סיפרה תלמידת כיתה י"א. "במהלך הסיור נחשפנו לסביבת עבודה חדשנית, נעימה ובלתי שגרתית. המשרדים מעוצבים ביצירתיות, חללי העבודה מעודדים חשיבה מחוץ לקופסה ונראה שכל כך כיף לעבוד כאן", הוסיפה.
בצוות החינוכי של בית הספר ציינו כי האירוח של פייסבוק ישראל היה כיד המלך, והוסיפו כי תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" היא ספינת הדגל לקידום נערות בישראל.
תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" הינה יוזמה ייחודית שהחלה לפעול בשנת 2011, במטרה להוות צוהר לעתיד טוב יותר עבור נערות בעלות פוטנציאל או הישגים בלימודי מדעים מן הפריפריה החברתית שאינן זוכות לתמיכת הסביבה. על פי הוגי התוכנית, שפועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, כתוצאה מהדרה זו של הנערות הן נאלצות פעמים רבות לוותר על חלומותיהן ובהכרח לא מממשות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהן.
על כן, הפעילות בתוכנית מתמקדת בשלושה היבטים: הראשון שבהם הוא העלאת רף השאיפות של הנערות באמצעות מפגשים עם נשים מצליחות מעולם ההיי-טק הישראלי, השני העלאת תחושת המסוגלות שלהן והשלישי העלאת הישגיהן הלימודיים בחטיבת הביניים במטרה להגיע למקצוע מדעי מוגבר בתיכון לצד 4 או 5 יח"ל במתמטיקה.
>>>ביום שני השבוע פתחו בגימנסיה דרכא את תכנית שורשים, המיועדת לתלמידי שכבה ז'. תחילה נשאה נאום ברכה מנהלת בית הספר, הגברת מיכל חזן, ואחריה גם רכזת השכבה רביד טהר. מיד לאחר מכן קיבלו ההורים והתלמידים הסבר אודות התכנית, וצפו יחד במחזה "אהבת הדסה", המציג דרמה משפחתית מרגשת ומלאת הומור החושפת ומעמתת את סיפורם, סודם וחלומם של שלושה דורות: הסבא זכריה מנצור, שמסתיר סוד כאוב ורגשות אשם מהעבר, הבן – שמעון צור, שחולם להתקדם ולשכוח והנכד – יובל, שחוגג בר מצווה וחולם על תמר – מושא אהבתו.
״אהבת הדסה״ היא אהבתו של זכריה לאימו – הדסה, שמתה בתימן בידי פורעים.
המחזה מתובל בשירים, במוזיקה ובפולקלור התימני העשיר, ומציפה את סיפור עלייתם של יהודי תימן ארצה, כשמניעיה – זיקה שורשית ודתית עמוקה לארץ ישראל. ההצגה היתה מרגשת, מצחיקה וכואבת כאחד.
מיד עם סיום המחזה ציינו התלמידים והוריהם כי הקרנתו הייתה רלוונטית וערכית נוכח צאתה לדרך של "תכנית שורשים", ובבית הספר ציינו כי מדובר בתחילתה של פעילות משותפת ומופלאה.

המחזה במהלך הצגת 'תוכנית שורשים' (יח"צ)

הבנות במהלך ההרצאה. חוויה יוצאת דופן (יח"צ)

לחץ להמשך קריאה
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.