צור עימנו קשר

חדשות

נסיעת מבחן

שלחנו את רמי עטיה לנסוע בקו האוטובוס החדש לאשדוד. הוא חזר עם הרבה מסקנות חיוביות ורק ביקורת אחת

פורסם

בתאריך

כחובב טיולים באשר הם, נענתי בחיוב מיד למשימה שהוטלה עליי על ידי מערכת "המקור", לצאת ולבחון את קו האוטובוס החדש של חברת "אפיקים", מקריית מלאכי לאשדוד. ביום שני השבוע השכמתי קום, ארזתי מטען לנייד ושמתי פעמיי לכיוון תחנת האוטובוס בסמוך לספרייה העירונית, משם התכוונתי לצאת לדרכי אל עיר הנמל.

החוויה התחילה לא משהו. אלמלא העצים מסביב ושעת הבוקר המוקדמת, בה השמש עדיין לא בשיאה, כנראה שעוד קודם להגעת האוטובוס הייתי עלול לקבל מכת חום או משהו דומה לזה. צל זה לא הצד החזק של תחנות האוטובוס בקריית מלאכי, את זה אנחנו כבר יודעים, אבל במקרה הזה וכשהטמפרטורות גבוהות לעונה, כנאמר בתחזית, זה כבר הרבה מעבר למטרד. זה סיוט של ממש.

האוטובוס הגיע בדיוק בזמן, ובכניסה אליו שילמתי 17.30 שקלים בדיוק, עלות הנסיעה. כשעליתי אליו הופתעתי לראות שהוא כמעט ריק. כל כך הרבה תלונות על העדר תחבורה ראויה לאשדוד ואין מי שישתמש בקו שאמור להיות מקוצר? לא ברור. בהמשך זה השתפר במעט, והאוטובוס (קו 140) התמלא חלקית. הרכב עצמו היה נקי, המזגן סיפק הגנה ראויה מהחום המבהיל מבעד לשמשות האוטובוס והנהג היה אדיב בשירותו. 28 דקות בדיוק אחרי שעליתי לאוטובוס, ולאחר נסיעה דיי איטית דרך המושבים, הגענו לתחנה המרכזית באשדוד, וירדתי שם בדרכי ליום בילוי שגרתי בחברת מכרים ובני משפחה.

בסוף הערב החלטתי שלחזור הביתה ולשלוח לעורך טור שבו נכתב כי שהאוטובוס נקי ומשוכלל זה לא מספיק, ויזמתי בעצמי השוואה לקו אוטובוס אחר שיוצא מאשדוד ומגיע לקריית מלאכי. מדובר בקו 348 של חברת "מטרופולין", ועלות הנסיעה במקרה הזה הייתה נמוכה משמעותית באופן יחסי, 12 שקלים בלבד. גם במקרה הזה האוטובוס היה נקי, השירות היה מנומס והמשתמשים – הם היו שם בהמוניהם. הפעלתי סטופר בדרך לעיר המלאכים, עד שהתברר לי שהאוטובוס בכלל לא נכנס אל פנים קריית מלאכי, אלא עוצר בצומת קסטינה וממשיך משם לבאר שבע. הסיבה שזה הטריד אותי, כמובן, הייתה ששוב יהיה עליי להתמודד עם כמה מאות המטרים מהתחנה המרכזית בקסטינה ועד ביתי במרכז קריית מלאכי. אלא שכאשר הגענו לקסטינה, מה רבה הייתה הפתעתי שבדיוק כמו שבדרך לאשדוד עמד זמן הנסיעה על 29 דקות, רק דקה יותר מהקו שנסעתי בו בבוקר של החברה המתחרה. החיסרון הוא כמובן העובדה שבמקרה הזה, יש עוד הליכה של עשר דקות הביתה.

ולסיכום: חווית הנסיעה בשני המקרים, בקו של "אפיקים" ובקו של "מטרופולין", נעימה מאוד, ומי שצריך להגיע לאשדוד יכול ליהנות מאפשרויות ראויות במיוחד. רק כדאי שבמקרה של הקו החדש עליו הוכרז בשבוע שעבר, יהיה מי שיואיל להוזיל במעט את המחיר. אין סיבה שהתושבים ישלמו 30 אחוז יותר על נסיעה שאורכת בדיוק אותו הזמן, וודאי שההבדל בין עצירה בקסטינה לבין עצירה בקריית מלאכי, אינה שווה את ההפרש שנגבה בין שתי החברות המפעילות את שני הקווים.

לחץ להמשך קריאה
- פרסומת -
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.