צור עימנו קשר

חדשות

"ניתן לנצח את תאונות הדרכים. זה לא גורל משמיים, אלא מחדל"

אי עמידה ביעד שקבעה הממשלה, עליה תלולה במספר הנפגעים הרוכבים על אופניים ויותר הרוגים בגילאי 0-14. עמותת "אור ירוק" פרסמה את נתוני 2018 בכבישים (עד אוקטובר), המלמדים על מספר בלתי נתפס של למעלה מ-300 הרוגים בתאונות דרכים. ומה המצב בקריית מלאכי ובבאר טוביה?

פורסם

בתאריך

מתניה שטרן ז"ל בן 34 נדרס למוות בגדרה, תאיר חכמון ז"ל בת 18 נהרגה בתאונת דרכים בבאר שבע, אליאן יצחקי ז"ל בת 3 נהרגה מפגיעת רכב בטבריה, ארי נשר ז"ל בן 17 נהרג בתאונת אופניים חשמליים בתל אביב, שרה אטיאס ז"ל בת 47 נהרגה מפגיעת רכב בפתח תקווה, סראג' מג'די עזאם ז"ל בן 14 נהרג בתאונת אופניים בטייבה, אוריאל מלכה ז"ל בן 15 נהרג בתאונת אופניים חשמליים ברמת גן, נועה חייט ז"ל בת 20 נהרגה בתאונת אופניים בחיפה, אילון שלו-אמסלם ז"ל, בן 13, נהרג מדריסת רכב בתל אביב. אלו שמותיהם של חלק מ-131 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018 בתחום העירוני. כך עולה מנתוני סיכום השנה שפרסמה הבוקר (שני) עמותת "אור ירוק".

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2018 נהרגו 308 בני אדם בתאונות דרכים, 131 מתוכם נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים, 31 מההרוגים הם ילדים בגילאי 0-14, 69 צעירים בני 15-24, 72 קשישים (65+), 92 נהרגו כהולכי רגל.

בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,845 בני אדם, מהם 969 שנפצעו באורח קשה. החודש בו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתל אביב-יפו הוא חודש מרץ וכך גם בבאר שבע, בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר היה בחודשים מרץ ויוני ובחיפה נפגעו הכי הרבה בתאונות דרכים בחודש אוגוסט. בירושלים נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשיה הראשונים של 2018, בתל אביב-יפו הכי הרבה נהרגו

בקריית מלאכי נפגעו במהלך השנה שבעה אנשים, שניים מהם קשה ואילו היתר פצועים קל. מספר הפצועים הגבוה ביותר היה בחודש מרס (שניים מתוך השבעה).

בצומת קסטינה מספר הפצועים במהלך 2018 עמד על תשעה, מהם אחד במצב קשה ואילו היתר במצב קל. בנוסף, החודש הקשה ביותר בכבישים בסמוך למפעלים הגובלים בעיר היה חודש מאי, בו נפצעו בתאונות 4 אזרחים.

עוד עולה מהנתונים כי בבאר טוביה נפגעו בחודש אוגוסט השנה שני אזרחים בתאונות דרכים, אחד מהם נהרג ואילו השני נפצע קל. יש לציין כי מדובר בנפגעים בתחום העירוני בלבד ולא בכלל הנפגעים שנקלעו לתאונות בכבישים הבינעירוניים הסמוכים לישובים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "שנת 2018 מסתיימת עם צמצום במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה, נתון שמוכיח לנו כי תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מחדל מתמשך. תוספת ניידות התנועה כפי שהתחייב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הן הסיבה לצמצום מספר ההרוגים השנה בהשוואה לשנה שעברה וזה מוכיח את הטענה שלנו שניתן לנצח את תאונות הדרכים ולהצליח במאבק הזה לו הייתה המדינה משקיעה משאבים לטובת הצלת החיים. עוד שנה שממשלת ישראל נכשלת ביעד שהציבה לעצמה – ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים מתאונות דרכים. עוד שנה שלמעלה מ-300 משפחות הצטרפו למשפחת השכול ההולכת ומתרחבת. שנת 2019 חייבת להיות שנת המשך בצמצום מספר ההרוגים באמצעות שיפור התשתית בכבישים האדומים, חיזוק האכיפה המשטרתית והתמקדות באוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים".

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2018 מסתיימת עם למעלה מ-300 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים. השנה הייתה שנה קשה של עליה בנפגעים לרוכבי האופניים – 35 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 19 שנהרגו בשנת 2017, עליה של כ-85% . מבין 35 ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים לעומת שבעה רוכבי חשמליים שנהרגו בשנת 2017. 16 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנת 2018 לעומת 12 רוכבים בשנת 2017.

עליה נוספת במספר ההרוגים חלה השנה באוכלוסיית הילדים (0-14), אוכלוסייה הנחשבת בסיכון גבוה להיפגע בתאונות. 31 ילדים נהרגו בשנת 2018 בתאונות דרכים לעומת 27 ילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2017. כמחצית מהילדים שנהרגו השנה נהרגו כהולכי רגל (15).

לחץ להמשך קריאה
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.