צור עימנו קשר

חינוך

מצטרפים למחאה

ועד ההורים של בית הספר הראל בעיר מימש את איומו- והפסיק למשוך אוכל לתלמידים לאחר תלונות על ספקית הקייטרינג. הורים לתלמידים בבתי ספר אחרים צידדו השבוע במאבקו של הוועד, וטענו כי גם בבית הספר בו לומדים ילדיהם האוכל "לא ראוי למאכל". משרד החינוך בתגובה: "כל החברות מבוקרות באופן תדיר ובטיחות המזון נבדקת בקפידה. ועדה משותפת של כל הנוגעים בדבר תתכנס בעיריית קריית מלאכי"

פורסם

בתאריך

שבוע לאחר שהודיע נציג ועד ההורים של בית הספר הראל כי תופסק משיכת האוכל מחברת הקייטרינג המספקת אוכל לתלמידי בית הספר, מתברר כעת כי גם הורים נוספים בבתי ספר בעיר דורשים להחליף את המנות המוגשות לילדיהם במוסדות החינוך.

כזכור, לפני כשבוע פנה ועד ההורים של בית הספר הראל במכתב אל חברת הקייטרינג ואל משרד החינוך, בדרישה להחליף את החברה. לטענתם, האוכל שהגיע היה "לא ראוי לאכילה".
דרישה זו הגיעה שבועיים בלבד לאחר סיור משותף שנערך בבתי הספר בעיר, בנוכחות נציגים ממשרד החינוך, מנהלי בית הספר ומספר הורים, בסיומו הוחלט להעניק הזדמנות נוספת אך אחרונה לחלק מחברות הקייטרינג המספקות אוכל לבתי הספר בעיר. למרות ההזדמנות הנוספת, טוענים ההורים כי לא חלה שום התקדמות- והאוכל המשיך להגיע בצורה בלתי אפשרית לאכילה, כך לטענתם.
לאחר פרסום הכתבה באתר "המקור אונליין", במוצאי השבת האחרון, החלו להתקיים דיונים ערים בקבוצות הוואטצאפ השונות של הורים בבתי ספר שונים בעיר, שטענו כי הבעיה מוכרת, ואיננה בלעדית רק בבית הספר הראל, "תולעים בעוף ואוכל תפל הם רק חלק מהדברים בהם נתקלים הילדים מידי יום בבית הספר", סיפרה אחת האימהות בשיחה עם מערכת "המקור", אליה הצטרפה אימא אחרת, שאמרה, "גם בבית הספר בו בני לומד מצב האוכל גרוע. אני לא מבינה איך מצפים שהילדים יאכלו את האוכל הזה".

בכל מקרה, בוועד ההורים של בית הספר הראל, אשר החל את המאבק עמדו בהבטחתם ולא משכו אוכל לצהרונים השונים, תוך שהם ממשיכים לנסות להשיג את תגובת משרד החינוך בניסיון לפתור את המצב. "לא משכנו את האוכל ולא נמשוך אותו עד שתוחלף חברת הקייטרינג. אנחנו לא מוכנים להמר על בריאות ילדנו", אמר נציג הוועד אורן אוזן. לטענת אוזן, במשרד החינוך מטילים את האחריות על מצב הקייטרינג דווקא על השלטון המקומי, וטוענים כי הוא זה האחראי לטיב איכות המזון של חברת הקייטרינג. מנגד, דחו בעירייה את הטענות של הוועד, וטענו כי המידע שניתן לאנשיו, באם אכן ניתן כזה, הוא מוטעה, וכי מי שאמון על כל נושא המזון בבית הספר הוא משרד החינוך: "הפרטים שמצויים בידם אינם נכונים כיוון שמשרד החינוך הוא זה שבחר את הזכיין. יש כרגע תהליך מול המחוז על מנת להחליף את הזכיין".

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר בתגובה: "טענות על המזון הועברו לבדיקתה של חברת מילגם, הממונה על תכנית ההזנה בצהרוני "ניצנים". כל החברות המספקות מזון בתכנית ההזנה מבוקרות באופן תדיר ובטיחות המזון נבדקת בקפידה. כל תלונה על איכות ההזנה מטופלת ללא דיחוי. אשר להזנה בבית ספר הראל, יצוין כי התפריט הותאם על ידי תזונאית, אולם נרשמה אי שביעות רצון מהרכב המזון. ועדה משותפת של כל הנוגעים בדבר תתכנס בעיריית קריית מלאכי לבחינת המשך הטיפול בנושא".

לחץ להמשך קריאה
- פרסומת -
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חינוך

דרכא ואמי"ת ברשימת בתי הספר המצטיינים של שנת תשע"ח

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את רשימת 292 החטיבות העליונות המצטיינות של שנת הלימודים החולפת, שנבחרו על הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים. המורים בדרכא יזכו למענק של 4,163 ש"ח על הישגי תלמידיהם, בעוד אלה המלמדים באמי"ת יקבלו מענק של 3,122 ש"ח

פורסם

בתאריך

על ידי

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את רשימת 292 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ח בתחום הערכי, החברתי והלימודי.

הבחירה התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ז.

בין המוסדות המצטיינים, נמצאים גם מוסדות החינוך דרכא ואמי"ת מקריית מלאכי, שהצליחו להשיג הישגים ערכיים-חברתיים ולימודיים טובים במיוחד.

בין היתר, בוחן מדד משרד החינוך את שיעור הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי\לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

באשר להישגים הלימודיים, בוחן המדד את אחוז  הזכאות  לבגרות,  אחוז  הצטיינות  במבחני  הבגרות, אחוז  זכאות  לתעודת  בגרות  איכותית, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע מדעי להיקף 5 יח"ל, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע הומניסטי להיקף 5 יח"ל מידת  השיפור  או  היציבות  בהשוואה  להישגים  בשנה  הקודמת.

לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,122 ₪ לכ-8,326 ₪ (מורים שהועסקו בתשע"ח), זאת בהתאם לטבלת פירוט המדדים ולסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

קצת מספרים

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 733 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 292 חטיבות זכו בתגמול. 57.2% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 27.7% ממלכתי-דתי, 8.9% מהחינוך הערבי, 3.8 מהחינוך החרדי, 1.7% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי.

החטיבות העליונות שזכו בתגמול הן בפריסה ארצית, בכל המחוזות, בעיירות, בקיבוצים ובמושבים, במרכז ובפריפריה, חלקן בבעלות הרשויות המקומיות, וחלקן בבעלות רשתות החינוך או שהן עצמאיות.

לאורך 6 השנים האחרונות, מאז תחילת המיזם, זכו בסך הכל 681 חטיבות עליונות בתגמול – לפחות פעם אחת (53% מסך בתי הספר). כמו כן, מתוך הזוכים של השנה, חטיבה עליונה אחת זכתה שש שנים ברציפות (על יסודי למדעים דרכא שבירכא), 8 חטיבות עליונות זכו בתגמול 5 פעמים, 5 חטיבות עליונות זכו 4 פעמים רצופות, 50 חטיבות עליונות זכו ארבע פעמים לא ברציפות, 11 חטיבות עליונות זכו שלוש שנים רצופות, 92 חטיבות עליונות זכו שלוש שנים לא רצופות, ו-43 זכו בפעם הראשונה.

להלן פירוט המדדים והגמול הכספי בחלוקת הגמול בין בתי הספר: קבוצה בדירוג  1 (72 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של 8,326.37 ש"ח, קבוצה בדירוג 2 (73 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של 6,244.77 ש"ח, קבוצה בדירוג 3 (73 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של   4,163.18 ש"ח ואילו קבוצה בדירוג  4 (74 בתי ספר) – מקבלת מענק בסכום כולל של  3,122.39 ש"ח.

נפתלי בנט: ״אני גאה לעמוד בראש מערכת שאלו הם אנשיה. הפרס הוא רק סמל לדבר החשוב באמת: כברת הדרך המשמעותית שעשו בתי הספר המצטיינים. ההשקעה והמאמץ עבור כל תלמידה ותלמיד, הם תמצית מלאכת החינוך. אנחנו פותחים עוד שנת לימודים בידיעה שהאנשים האיכותיים ביותר מטפלים במשאב הכי יקר בישראל: הילדים של כולנו. בתי הספר המצטיינים הם הלפיד שלפני המחנה ומהווים דוגמה ומופת דווקא בגלל המקום שבו היו והמקום בו הם נמצאים היום. אני מודה לצוותי החינוך המסורים שעבדו קשה, והגיעו להישגים כבירים. נמשיך לטפח את חינוך דור העתיד ולהצעיד את מדינת ישראל קדימה״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך הציבה בין יעדיה המרכזיים את החינוך לערכים, למעורבות בחיי הקהילה והחברה, למניעת נשירה ולהעמקת הלמידה. מוסדות החינוך שזכו בפרס קידמו באופן ראוי לציון ערכים אלה, ומצעידים את מערכת החינוך קדימה, לשגשוג ולצמיחה. אני מברך את עובדי ההוראה המצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בקרב תלמידיהם, על פעילותם לערכים, לטיפוח מצוינות ולתרומה לחברה ולקהילה".

תיכון אמי"ת. מהתיכונים המצטיינים בישראל

לחץ להמשך קריאה

חינוך

ירידה של 1.6% בזכאים לבגרות הלומדים בעיר; 3.5% זכאים לתעודה מצטיינת

לפי נתונים שפרסם משרד החינוך השבוע, אחוז הזכאות לבגרות בעיר בשנת תשע"ז עמד על 63.9%, לעומת 65.5% בשנה הקודמת. 5.3% מהתלמידים סיימו 5 יח"ל במתמטיקה, נתון המלמד על עלייה של 1.4% אך עדיין רחוק מהממוצע הארצי. אחוזי הנשירה ממשיכים לרדת, ועומדים על 1.4%

פורסם

בתאריך

על ידי

עליה לצורך ירידה? במחלקת החינוך של עיריית קריית מלאכי חגגו בשנה שעברה את נתוני הזכאות לבגרות שפורסמו השבוע על ידי משרד החינוך, לאחר שלראשונה מזה שנים ארוכות – בתי הספר בעיר לא כיכבו בתחתית טבלאות החינוך הארציות שמפרסם משרד החינוך. השנה, לעומת זאת, ולאחר פרסום נתוני "שקיפות בחינוך" של משרד החינוך היום (רביעי), המתייחסים לשנת הלימודים תשע"ז, יצטרכו בעירייה להפיק לקחים ולנסות להסביר את הירידה באחוז הזכאים לבגרות.

על פי הנתונים שפורסמו, הזכאות לבגרות במערכת החינוך בקריית מלאכי ירדה בשנת 2017 ב-1.6%, והתייצבה על 63.9% זכאות לתעודת בגרות (מבין תלמידי יב' הלומדים בעיר). זאת, יש לציין, למרות שבשנים האחרונות נרשמה עלייה מתמדת באחוז הזכאים לבגרות. כך למשל, בשנת 2014 עמדו אחוזי הזכאים בעיר על 55.5% בלבד, בשנת 2015 על 59.6% ובשנת 2016 על 65.5%. על כן, בתחשיב תלת-שנתי עדיין מדובר בעליה באחוזי הזכאות לבגרות. אגב, קריית מלאכי ניצבת עדיין מתחת לממוצע הארצי, העומד על 68.2%.

בצד היותר מחמיא של הטבלה אך הפחות רלוונטי עבור מחלקת החינוך המקומית- זה של אחוז הזכאים לבגרות מכלל תלמידי י"ב בעיר- הרי שהתמונה מעודדת מעט יותר, ומלמדת על עלייה דרמטית של 4.4%, מ-63.4% בשנת תשע"ו ל-67.8% בשנת תשע"ז. עם זאת, כאמור, בתחשיב זה נכנסים גם תלמידים המתגוררים בעיר ולא לומדים בה.

בכל הקשור לאיכות תעודת הבגרות, המספרים שמשיגה מערכת החינוך בקריית מלאכי עדיין נמוכים ביחס לממוצע הארצי, אולם מלמדים על שיפור: 3.5% מהתלמידים הלומדים בעיר שסיימו כיתה יב' בשנת 2017 היו זכאים לתעודת בגרות המוגדרת מצטיינת, זאת לעומת 5.3% מכלל תלמידי י"ב המתגוררים בעיר שסיימו עם אותה תעודה, הכוללת 30 יח"ל בסך הכל, מתוכן 5 יח"ל באנגלית, לפחות 4 יח"ל במתמטיקה וציון ממוצע של 90 נק' לפחות. במספרים מוחלטים מדובר על כעשרה תלמידים שסיימו את התיכון עם תעודה כזאת. לשם השוואה, הממוצע הארצי לזכאות לתעודת בגרות מצטיינת עומד על 7.9%.

נתון נוסף שדווקא רשם שיפור נוגע לאחוז הנשירה מבתי הספר, שעומד על 1.4% לעומת ממוצע ארצי של 1.2% (תלמידים הלומדים ברשות). משמעותה של נשירה מבית הספר היא כי תלמידים כלל לא יסיימו 12 שנות לימוד. במספרים מוחלטים המשמעות היא כי כארבעה תלמידים שנושרים מבתי הספר מידי שנה.

באשר לנתוני הגיוס לצה"ל, הרי שבקרב בנים הלומדים בעיר נרשמה ירידה של שלושה אחוזים בדיוק בשנת הלימודים תשע"ז ביחס לשנת הלימודים תשע"ו- מ-76.9% ל-73.9%. מנגד, בצד הנשי דווקא נרשמה עלייה מרשימה באחוז המתגייסות, מ-37% ל-40.9%.

יש לציין כי בניכוי החינוך המיוחד אחוז הזכאות לבגרות עומד על 76.6%, עלייה של כ-7% ביחס לשנה שעברה בקרב הלומדים ברשות. הנתונים המלאים, כולל תגובת העירייה- מחר בגיליון שלנו.

לחץ להמשך קריאה

חינוך

המנהלת החדשה

משרד החינוך פרסם את תוצאות המכרז לניהול בית הספר אלי כהן, והודיע כי אירית טיירו, שהתמודדה במכרז הקודם לפני כשנתיים- היא המנהלת החדשה. טיירו, המשמשת כיום בתפקיד המתכללת העירונית למקצועות הליב"ה, תחזור לנהל את בית הספר בו חינכה במשך כ-26 שנים

פורסם

בתאריך

על ידי

המחנכת הוותיקה והאהובה, אירית טיירו, נבחרה ביום רביעי השבוע לכהן כמנהלת בית הספר היסודי "אלי כהן" החל משנת הלימודים הקרובה.
טיירו, תושבת העיר בעלת תואר ראשון לחינוך מיוחד ותואר שני לניהול מערכות חינוך, גברה על פני מספר מועמדות ומועמדים נוספים במירוץ אחר תפקיד מנהלת בית הספר הקרוי על שמו של המרגל אלי כהן, ותחזור לנהל את המוסד החינוכי בו שימשה כמחנכת, רכזת חינוך חברתי, רכזת שכבה ואף היוותה חלק אינטגרלי מהצוות הניהולי של בית הספר משך למעלה מחצי יובל.
טיירו, כזכור, התמודדה על תפקיד המנהלת גם במכרז הקודם לפני כשנתיים, מיד עם פרישתה של המנהלת הקודמת, עליזה שני. היא אף זכתה לתמיכתם של ראש העירייה זוהר ומספר חברי מועצה נוספים, אולם במשרד החינוך בחרו שלא למנותה לתפקיד וערכו מכרז נוסף- בסיומו נבחרה גילה קיסלוביץ' לתפקיד.
החלטת משרד החינוך אז נפלה למרות הפעלת לחצים כבדים ביותר מצידו של זוהר, יש שיאמרו חסרי תקדים. הוא הפעיל את כל כוחותיו, מרצו ומשאביו על מנת להביא למינויה של טיירו. ואולם למרות כל זאת, ועל אף פגישה אישית שנערכה בין טיירו לבין מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, החליטה האחרונה לקבל את המלצת גורמי המקצוע במחוז דרום של המשרד, שטענו בעבר כי טיירו אינה בעלת הכישורים המתאימים לקבלת התפקיד – ולא למנות אותה.
אלא שכעת, שנתיים אחרי, הודיעה וועדת משרד החינוך, שכללה את נציגי המשרד, מפקחים, ראש העיר קרית מלאכי אליהו זוהר ונציג הסתדרות המורים, כי לאחר מספר מיונים וראיונות הוחלט הפעם לבחור באירית טיירו כמנהלת החדשה של בית ספר. טיירו כאמור תחליף את המנהלת גילה קיסלוביץ', שהודיעה על התפטרותה רק לפני מספר שבועות- כשנתיים בלבד מאז נכנסה לתפקיד.
אירית טיירו, ילידת קרית מלאכי, החלה לעבוד בבית הספר 'אלי כהן' כבר בשנות ה-90. היא נשואה לרוני ואמא לתאומים יובל ורביד, ומלבד התארים האקדמיים שברשותה היא מחזיקה בתעודה מקצועית כמנתחת התנהגות. בתחילת שנת הלימודים הנוכחית היא מונתה לתפקיד מתכללת עירונית למקצועות הליב"ה ומנהלת תכנית מצוינות ל-5 יחידות במתמטיקה, ובימים הקרובים היא תחל בחפיפה מול המנהלת היוצאת- גילה קיסלובץ'.
"סוף-סוף הצדק יצא לאור", הגיבו הורים רבים למינויה הרשמי של טיירו לתפקיד. "אנחנו בטוחים שתצליחי להוביל את בית הספר להישגים עם הלב הרחב שלך, הנתינה והמקצועיות. העונג כולו של ההורים והתלמידים", הוסיפו.

לחץ להמשך קריאה