צור עימנו קשר

חינוך

מצטיינים בשטח

קבוצת תלמידים משכבה ז' בקריית החינוך אמי"ת יצאה בתחילת השבוע ליום לימודים ייחודי במכון דוידזון למדע, השוכן ברחובות, במטרה לשלב לימודי מדעים בצורה חוויתית ושונה " אם לסכם בכמה מילים את היום הזה אפשר לומר שהוא היה נפלא ומעניין מאוד", אמרה תהילה דגורייב, שהשתתפה בביקור

פורסם

בתאריך

תלמידי קריית החינוך אמי"ת יצאו ביום ראשון השבוע ליום לימודים מיוחד במכון דוידזון למדע, השוכן ברחובות.
מדובר למעשה בקבוצת תלמידים מצטיינת משכבה ז' של בית הספר, שיצאה יחד עם המורות לתחום המדעים מעיין, בושמת והלבורנטית אירית, על מנת "לשבור" את שגרת הלימודים המוכרת ולהתנסות בצורת לימודים מעט שונה בסביבה מדעית.
"מטרת הפעילות הייתה למידה חוויתית יותר, בשונה מעוד שיעור רגיל בבית הספר", אמרו השבוע בצוות החינוכי של קריית החינוך. "כמו כן, התלמידים נדרשו להפעיל חשיבה שונה, יצירתית ומיוחדת", הוסיפו.
התלמידה שילת צבי סיפרה כי הסיור במכון דוידסון היה טוב יותר משיעור בכיתה, והסבירה כי הסיבה לכך היא שהלמידה הייתה מהנה ומאתגרת הרבה יותר נוכח למידת "נושאים ודברים חדשים", כלשונה. חברתה, אריאל פרל, הוסיפה ואמרה כי "היינו רוצים יותר סיורים כאלה בעתיד, משום שנהנינו שם והחכמנו בדברים שאנו לא לומדים ביום-יום. למדנו שם על חיידקים, ואפילו צפינו בהם במיקרוסקופ. ממש על החיידקים במי שלולית".
תהילה דגורייב, שביקרה גם היא יחד עם קבוצת התלמידים במכון המדעי ברחובות, הסבירה כיצד הסיור התחבר לחומר הלמידה בכיתה, ואמרה כי היא בטוחה שבעקבותיו יהיה להם קל יותר להצליח בבחינה. "למדנו שיש יותר חיידקים מועילים וטובים מאשר חיידקים מזיקים ולא טובים", אמרה דגורייב. "למדנו גם שאנחנו תמיד נמצאים בסביבה של חיידקים, גם טובים וגם לא טובים. דיברנו על הראיה ועל כך שכל דבר שאנחנו רואים מגיע מקרני השמש, שמחזירים אור וצבעים לסביבה ולכל דבר אחר. למדנו שהצבעים נבלעים ויוצרים צבע אחד", הוסיפה, וסיפרה על התרשמותה מהנראות של מכון דוידסון. "המקום עצמו היה גדול, ומאחור היו מתקנים. בפנים היו כיתות הלימוד והמעבדות. אם לסכם בכמה מילים את היום הזה אפשר לומר שהוא היה נפלא ומעניין מאוד".
בבית הספר ציינו כי הקהילה החינוך של אמי"ת שוקדת כל העת על מצוינות לימודים מדעית, המהווה חלק בלתי נפרד מההווי הבית ספרי. "הנהלת ביה"ס משקיעה משאבים רבים בכדי לתת כמה שיותר תכניות מצוינות והעצמה לתלמידה, כבר בגילאי חטיבת הביניים", אמרו שם.
מכון דוידסון לחינוך מדעי הוא עמותה, שמטרתה לפתח ולקדם את החינוך המדעי בישראל. המכון מהווה הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, ועוסק בשיפור החינוך המתמטי והמדעי, בהנגשת המדע לציבור הרחב בכלל ולתלמידי ישראל בפרט, בהרחבת השימוש בטכנולוגיות מתקדמות למטרות חינוכיות ובכל משימה אחרת בתחום החינוך המדעי שבה הוא עשוי לתרום תרומה משמעותית לחברה.

לחץ להמשך קריאה
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.