חדשות

תל אביב, פינת קסטינה

20171204_092904

למרות עבודות חידוש, מסוף אוטובוסים מתקדם והקמת רמזור חדש, ממשיך צומת קסטינה להדאיג את תושבי העיר- החוששים מפני קטסטרופה תחבורתית/ "מבקשים לקדם בניית מחלף בצומת", כתב תושב העיר לחברת נתיבי ישראל/ החברה בתגובה: "כביש 3, קסטינה, אינו בתכנית העבודה של החברה לשנים 2017-2022"

תושב העיר, איתמר ג'ורג', פנה השבוע לחברת נתיבי ישראל בדרישה להקים מחלף בצומת קסטינה.
לטענתו של ג'ורג', בעקבות כניסתם של דיירים חדשים לשכונות כרמי הנדיב ושכונת המחנה גדלה בשנתיים האחרונות אוכלוסיית העיר בצורה משמעותית, ולאור זאת החלו להיווצר פקקים רבים ברוב שעות היום, בעיקר בצומת המרכזי המווסת את הכניסה והיציאה מהעיר, צומת קסטינה. "על מנת למנוע קטסטרופה תחבורתית המתחילה להיווצר כבר כעת, תושבי קריית מלאכי ובאר טוביה מבקשים לקדם בנייה של מחלף בצומת קסטינה", כתב ג'ורג במכתבו, והסביר כי בשל העומס הרב נאלצים האוטובוסים אשר צריכים להיכנס ולצאת מהמסוף להיתקע זמן רב ברמזורים הנמצאים בצומת, ובכך גורמים לפקקים בצומת עצמו.
עוד הוסיף גורג' במכתבו לחברת נתיבי ישראל כי בשל העמוסים הכבדים, יש צורך מיידי בהקמת מחלף ייעודי בצומת קסטינה, כזה שיאפשר לתושבי העיר והסביבה גישה מהירה למרכז ולדרום הארץ. "זה הזמן לעשות את מרב המאמצים על מנת להקטין את הקטסטרופה התחבורתית, לפני שיהיה מאוחר", כתב.
כידוע, צומת קסטינה הינו צומת מרכזי, אשר מחבר בין כביש 3 לכביש 40, ומשמש כציר התחבורה הראשי של תושבי האזור המעוניינים לצאת מקריית מלאכי לכיוון דרום, צפון ומזרח.
רק לפני שנתיים הסתיימו העבודות בכביש, שכללו מסוף אוטובוסים חדש והקמת רמזורים בצומת, זאת לאחר בקשות חזרות ונשנות במשך שנים של תושבי העיר ושל העירייה עצמה, "למרות השינויים שבוצעו, עדיין מדובר בצומת מסוכן מאוד. כניסת האוטובוסים והמעבר למסוף לא מספיק בטוחים, ומי שחשב על השינוי כנראה לא חשב מספיק", טען השבוע יניב, תושב העיר.
ביום שלישי השבוע, במהלך שעות הערב, נחסם הצומת לתנועה למשך שעה ארוכה בשל מטען שנשמט ממשאית וגרם לפקקי תנועה אדירים מכל הכיוונים- מה שהמחיש עוד יותר את כמות הרכבים הגדולה החולפת בכניסות וביציאות מהצומת הסואן.
גם התושבים סובלים
העומסים הכבדים בכניסה וביציאה מהצומת משפיעים לא רק על הרכבים הנוסעים בו, אלא גם, ואולי בעיקר, על הולכי הרגל הרבים היוצאים מהעיר ומבקשים להגיע אל מסוף האוטובוסים הממוקם במרכזה של הצומת.
בשבועות האחרונים הגיעו לידי מערכת "המקור" תלונות של תושבים רבים, המלינים על חסימתו של המעבר הרגלי מכיוון אזור התעשייה (סמוך למכון הכושר בודי שייפ) אל מעבר החצייה המוביל אל מסוף האוטובוסים, חסימה המצריכה מהם לעקוף את תחנת הדלק ולהאריך את הדרך במספר דקות, או לחילופין, לנסות ולדלג מעל גדר ההפרדה שהוצב במקום.
אבי לידג'י, תושב העיר המשתמש לעיתים קרובות בתחבורה הציבורית בצומת, סיפר כי הוא נתקל לא פעם באנשים המנסים לטפס מעל המעקה, "רק בשבוע שעבר עבר פה איש מבוגר שהתקשה לבצע מעקף מלא של המעקה הארוך והחליט לטפס עליו. לצערי המעבר לא צלח והמכנס נקרע לו. אני לא מבין למה אדם בשנות ה-70 לחייו צריך לעבור כזו חוויה לא נעימה. עד עכשיו היינו עוברים מפה ישירות למעבר החציה וזה לא היה מפריע לאף אחד, להפך. זה היה יותר טוב ובטוח לכולם, אך עכשיו החליטו להקשות עלינו בלי הסבר".
מחברת נתיבי ישראל נמסר כי כרגע אין בכוונתם לבצע שינויים בכל הקשור לצומת קסטינה: "חברת נתיבי ישראל פועלת בכפוף ועל פי הנחיות של משרד התחבורה, כאשר ישנה תכנית עבודה שנתית המאושרת ומתוקצבת מראש. מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה נמסר כי נכון לנקודת זמן זו, לדאבוננו, נושא שדרוג קטע הדרך נשוא פנייתך- כביש 3 קסטינה, אינו בתוכנית העבודה של החברה לשנים 2017-2022".

הוסף תגובה