צור עימנו קשר

חדשות

ואיזה מסכנים הבוחרים

ההסכם בין ד"ר שלום אלדר לבין שי סבן מלפני הבחירות נכנס להקפאה, לפחות עד שסבן יחליט האם הוא מוכן לוותר על העסקים שיש לו עם העירייה * את התשובה לשאלה הזאת היה אמור יו"ר ועד הסוחרים להשאיר מאחור ביום בו החליט להתמודד על חברות במועצה * מבט על רשימת מפלגת "הליכוד" בבחירות האחרונות מעלה סיטואציה מבהילה: הראשון (ויצמן) ברח, השני (אלדר) נכנס וספק יישאר והשלישי (סבן) לא ממש רוצה להיכנס * מעניין מה חושבים על זה בוחרי הליכוד // בנימה אישית

פורסם

בתאריך

ככל שזה תלוי בו, הבחירות הבאות אמורות להיות רגע הפריצה של שי סבן בפוליטיקה המקומית. כבר שנים ארוכות שסבן, שהקים מחדש את ועד הסוחרים המקומי, מתכנן את השעטה שלו קדימה. הוא לא חושש לשאוף הכי רחוק שאפשר – הלשכה ובה הדלת השקופה בקומה השנייה בבניין העירייה. בשנים האחרונות הוא גם עשה הרבה כדי לקרב את עצמו לשאיפה הזאת. יומרנותו הפוליטית סייעה לו להקים בסיס כוח לא מבוטל בתוך סניף הליכוד. בסיס הכוח הזה גם הביא אותו לחבירה הזכורה לרן ויצמן, פעם מועמד מבטיח לראשות העירייה והיום פוליטיקאי בדימוס שנמלט מהחיים הציבוריים כמו גדי שבורח מאריה במדבריות אפריקה. אז, התפשר סבן על המקום השני מתוך מחשבה שאם ויצמן ינצח, הוא עשוי להתמנות לסגן ראש העירייה, במה שיסייע לבניית התדמית שהוא מבקש ליצור לעצמו וירחיב את בסיס הכוח שלו גם בקרב הציבור הרחב. בעתיד הרחוק, כך קיווה, יחליף את ויצמן.

אבל בפוליטיקה, כידוע, רצונות לחוד ומציאות לחוד. סבן, שאמור היה להיות במקום השני ברשימת הליכוד, נדחק למקום השלישי לאחר שויצמן ביקש לצרף לרשימה, במקום השני, את ד"ר שלום אלדר, חבר מועצה לשעבר ואיש חינוך וותיק. בזמנו, חשב ויצמן כי הדבר יוסיף לרשימתו, שספגה חדשות לבקרים טענות על היותה צעירה מידי ונעדרת ניסיון מוניציפאלי, את מה שחסר לה כדי לקבל את אמונו הרחב של ציבור התושבים בקריית מלאכי.

בזמנו, סבן לא היה מרוצה. הוא חשב שצירופו של אלדר הוא טעות פוליטית וציבורית. אפשר להניח שאילו אלדר היה ממוקם שלישי, ולא על חשבון סבן במקום השני, עמדתו של יו"ר ועד הסוחרים הייתה שונה. אבל כנהוג אצל פוליטיקאים, הם מסוגלים לספוג כמעט הכל – עד פגיעה ממשית במקומם. ומקומו של סבן נפגע.

אך אל תטעו בסבן. העדר הניסיון הפוליטי המספיק שלו, לכאורה, לא הופך אותו לשה תמים המובל כצאן לטבח. בטרם הסכים לזרום עם דרישתו של ויצמן לפנות את המקום השני לטובת אלדר, הוא ביקש וקיבל מכתב החתום על ידי שני הצדדים ובו ויצמן ואלדר מתחייבים כי האחרון יפנה את מקומו במועצת העיר במידה וויצמן יתפטר ממנה, ובכך יפנה את המקום לטובת סבן. ההסכם הזה נעשה כבר בימים שבהם היה ברור שסיכוייו של ויצמן להיבחר לראשות העירייה קלושים עד אפסיים, ובאמצעות ההסכם הבטיח סבן בעצם את מקומו במועצת העיר. כדי שחלילה אף אחד לא יעז להפר את ההסכם, צורף לדף הלבן ועליו החתימות של כל הצדדים גם צ'קים אישיים. "ערבות אישית לקיום ההסכם", הם קראו לזה בזמנו, והיום.

אך הבחירות עברו, ההישג היה דל, מנדט אחד בלבד, וויצמן נמנע מלהתפטר במשך זמן רב, למעלה משנה ליתר דיוק. כאשר זה כבר קרה, נכנס ד"ר אלדר למועצת העיר והצית מחדש את הדיון בדבר כניסתו או אי כניסתו של סבן למועצה. עוד בטרם נמשיך לסיפור ההיסטורי, הערה חשובה: לאלדר יש הרבה מה לתרום לעיר בתחום ההתמחות שלו, החינוך. ראש העירייה, אליהו זוהר, צריך לשקול ברצינות את האפשרות להעביר לידי אלדר את תיק הממונה על החינוך. לא בגלל ששלומי מלכה לא עושה עבודה טובה, אלא כי לאלדר יש את הידע ואת היכולות המוכחות לעשות את השינוי הכה נדרש במערכת המקומית. נכון, זה לא יעבור חלק פוליטית, אבל השיקולים הנכונים במקרה הזה צריכים להיות הרבה יותר רחבים מאשר פוליטיקה קטנה, וראוי שהנושא לכל הפחות יידון ברצינות בלשכתו של זוהר.

בחזרה לעניין סבן. הרבה מים עברו בנהר מאז סביבות חודש ספטמבר 2013, אז נערך ונחתם ההסכם בינו, בין אלדר ובין ויצמן. המים הוטחו בפניו של סבן כגלים המתנפצים על סלעי שובר הגלים, והוא נאלץ לחשב מסלול מחדש. ההסכם עדיין תקף, על פניו, אבל כעת זהו בכלל סבן שלא ממהר לדרוש את קיומו. בשנה וחצי שחלפה מאז הבחירות הוא רכש לעצמו שטח במושב באר טוביה, ובימים אלו הוא מתכנן במלוא המרץ את הקמת ביתו שם. אולי גם לפטריוט מקומי (אמיתי) כמותו יש גבול בהידרדרותה של העיר אל עבר תהומות הנשייה, והגבול הזה כנראה בדרך להיחצות, או שמא כבר נחצה, ולראיה כוונתו הממשית לעזוב את מקום הולדתו לטובת המושב הסמוך והעשיר.

אם תרצו, זהו צחוק הגורל ממש. אין ספור פעמים בשנים האחרונות התבטא סבן נגד באר טוביה והאפליה ממנה סובלת קריית מלאכי דלת האמצעים לעומת באר טוביה העשירה בהן, והנה כעת הוא צועד בצעדי ענק לעבר הצד השני של המתרס.

סבן, קבל החלטה עכשיו

בואו נניח לרגע לעצם קיומו של ההסכם בין אלדר, סבן וויצמן, אשר אגב, אין בינו ובין הוראות החוק בדבר הסכמים פוליטיים טרום בחירות דבר וחצי דבר (וכך גם לצ'קים שניתנו כערבות אישית, שיכולים לשמש לכל היותר כנייר טיוטה ותו לא). לא רק השאלה הפוליטית מטרידה את מנוחתו של סבן בשאלה האם ייכנס או לאו למועצת העיר, אלא גם השאלה העסקית. עסק המחשבים המצליח שהקים מאפס בעשר אצבעותיו מקבל, מפעם לפעם, עבודות מעיריית קריית מלאכי. אילו יקבל על עצמו את תפקיד חבר המועצה, יהיה עליו לוותר באופן מוחלט על כל עבודה, קיימת או עתידית, עם העירייה. לפני מספר חודשים ניסה סבן לברר עם היועץ המשפטי לממשלה את חוקיות המשך עבודתו עם העירייה גם לאחר כניסה עתידית אפשרית למועצת העיר, אולם ממשרד היועץ הבהירו כי חברות במועצה פוסלת מעיקרה כל קשר עסקי ישיר עם העירייה.

אל נטעה. השיקול הזה של סבן, בין אם מדובר בסכום שנתי לא גבוה במיוחד ביחס לעסק (כך על פי דבריו של סבן, שאמר בשיחות סגורות כי הסכום נע בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים, אך לא יותר מכך) ובין אם שלאו, הוא לגיטימי לחלוטין. לאדם יש זכות להחליט מהי העדפתו, בטח בנושאים הקשורים באופן ישיר לפרנסתו ולפרנסת בני ביתו.

אולם הבעיה עם סבן היא שהוא מסרב להחליט. עם כניסתו של אלדר למועצת העיר, גמלה בליבו של סבן ההחלטה כי הוא מעדיף לנקוט בשיטת ה"אחוז את המקל בשני קצותיו". מחד, הוא לא דורש את קיומו לאלתר של ההסכם בינו לבין אלדר מהימים שקדמו לבחירות, הסכם שמגובה כזכור בצ'קים אישיים. ומאידך אינו מודיע כי הוא מוותר על קיומו של ההסכם באופן מוחלט. לא מופרך יהיה להניח שסבן רוצה להשאיר לעצמו את האופציה להיכנס למועצת העיר בעתיד, אולי בעוד שנה או שנה וחצי, כאשר את הבחירות הבאות אפשר יהיה לראות באופק לא רק באמצעות משקפת כמו היום. עד אז הוא בטח יחליט לאן מועדות פניו: לויתור מוחלט על האפשרות להשתלב בפוליטיקה המקומית או שמא לריצה אפשרית בבחירות 2018. מי שמכיר את סבן יודע שהאופציה השנייה, התמודדות בבחירות הבאות, תהיה רלוונטית מבחינתו רק אם יראה היתכנות לאפשרות לכבוש את סניף הליכוד במה שיקנה לו את הזכות להתמודד על ראשות העירייה. עבורו, חברות במועצה היא לא דבר מספק דיו, והתנהלותו בכל הנוגע לכניסה-אי כניסה למועצת העיר בימים, בשבועות ובחודשים האחרונים – היא ההוכחה הכי טובה לכך.

אי אפשר לקבל בשוויון נפש את ההתנהלות הזאת של סבן. איש כמותו, מהסוג שלא חושש לזעוק נגד עוולות גם אם זה נגד הזרם, נדרש במועצת העיר. נכון, הוא לא חף מאינטרסים (והתלבטותו ביחס לעבודה/אי עבודה עם העירייה במידה וייכנס או לא למועצה היא עדות לכך), אבל איזה פוליטיקאי חף מאינטרסים אתם מכירים? כאשר החליט להתמודד סבן למועצת העיר, כמספר שתיים או שלוש ברשימת הליכוד בראשות ויצמן, הוא ידע כי יש אפשרות שייבחר למועצת העיר, ושמשמעות הבחירה תהיה שינויים עסקיים, בין אם מינוריים או מהותיים יותר.

ובמילים אחרות, ההתלבטות של סבן בדבר ויתור על עסקים עם העירייה במידה וייבחר לחברות במועצה הייתה צריכה להתרחש לפני הבחירות, לא אחריהן. משבחר סבן להעמיד עצמו לבחירת הציבור, מקומה של ההתלבטות הזאת היה צריך להישאר מאחור עם תשובה ברורה שסבן מוכן לויתור הזה, בלי תנאים מקדימים. אגב, גם אם סבן החליט בזמן אמת, כאשר התמודד, לוותר על העסקים עם העירייה, אבל חזר בו לאחר מכן –זוהי זכותו. אבל אל לו להחזיק כבן ערובה את התפקיד. תהא החלטתו אשר תהא, עליו להודיע עליה לציבור בהקדם. אותו ציבור שבחר בו כאשר שלשל לקלפי את הפתק "מחל" שסבן רואה בו כה קדוש.

יגיד ודאי סבן וסביבתו מה יש להלין כלפינו, שהרי יש מועמד לפני סבן ברשימה. כמובן שבהתחשב בעובדה שסבן, אלדר וויצמן לא ממש מכחישים את קיומו של ההסכם מלפני הבחירות לפיהן אלדר יפנה את מקומות לסבן, והאחרון עצמו אפילו מאשר אותו, הטיעון הזה בטל בעיקרו.

זהו מבחן ציבורי חשוב עבור סבן, ויש לבחון בזכוכית מגדלת את התנהלותו בעניין חברותו במועצה כן או לא. לא בעוד שנה או שנתיים, אלא כבר כעת, תכף ומיד. סבן צריך לקבל החלטה. לא בעוד כמה חודשים, עכשיו. אחרת, איך יוכל לדרוש בעתיד קרדיט ציבורי כאשר הוא עצמו זלזל, בהתנהלותו הוא, בקרדיט שכבר ניתן לו? האם לצורכי קמפיין בחירות כל דבר הוא לגיטימי, ואילו אחריהן מותר להפר את ההבטחה הציבורית ברגל גסה?

אני מאמין שהתשובה לכך שלילית. סבן התמודד בבחירות 2013 כאשר כל הקלפים היו חשופים בפניו. כעת יתכבד נא האדון ויחליט. לשמור את התפקיד (ואת הצ'קים) כבני ערובה זה לא פיתרון. זו סתם בריונות שמתעלמת מהמשמעויות הציבוריות המפורטות מעלה, ומזלזלת בציבור הבוחרים בבוטות בלתי מקובלת בעליל.

בכלל, תסתכלו לרגע על רשימת הליכוד, מועמד אחר מועמד, ותראו את הסיטואציה ההזויה הזאת: האיש במקום הראשון עזב את קריית מלאכי ארבעה חודשים אחרי הבחירות, ואחז בתפקיד חבר המועצה במשך שנה בניגוד לחוק; המועמד במקום השני נכנס כעת למועצה, וכלל לא בטוח שיישאר בה, וגם אם כן, יהיה זה, לפי טענות שונות, בניגוד לדבריו הוא בטרם הבחירות לפיהם הוא אינו מעוניין במיוחד בתפקיד חבר מועצה מן השורה; ויש את המועמד במקום השלישי, שי סבן. ובכן, עליו כבר הרחבנו את היריעה.

על זה נאמר: ואיזה מסכנים האוהדים. או במקרה הזה – המצביעים.

המשימה של זוהר: לרצות את אלדר

הסיטואציה הנוכחית היא כנראה הדבר האחרון שראש העירייה, אליהו זוהר, היה רוצה להתמודד עימה. מבחינתו, מוטב היה לו רן ויצמן היה ממשיך בכהונתו הנעדרת במשך עוד כמה חודשים, אולי שנים.

אחרי שנאלץ להעזיב בלית ברירה את ויצמן, כנראה חבר-המועצה-שנחשב-כאופוזיציה הכי נוח שיכול היה להיות לו, הוא יצטרך להיפגש פנים אל פנים מול חבר המועצה החדש, אלדר, או לחילופין עם שי סבן. לא משנה מי מבניהם יהיה לבסוף חבר מועצה, בשקט הם בטח לא מתכוונים לשבת. אלדר ידרוש תפקיד ממנו יוכל להשפיע, ואם לא יקבל – לא יהסס לא להיות חלק מהקואליציה העירונית. מנגד, זוהר יעשה כל מה שאפשר כדי לרצות אותו – חוץ מלהעניק לו את תיק החינוך. אפשר להניח – והלוואי שאתבדה – שהאינטרסים הפוליטיים יגברו במקרה הזה על האינטרסים המערכתיים. לכן, הפיתולים האפשריים של ראש העירייה בניסיון לגרום לאלדר לצאת מרוצה יכולים להתגלות בשבועות הקרובים כגמישים ויצירתיים במיוחד.

למה? כי כאב הראש בעקבות הביקורת הציבורית מהשארתו של ויצמן כחבר מועצה במשך שנה על אף שלא הגיע לישיבות המועצה עוד עלול להתגלות מבחינת זוהר כמשחק ילדים לעומת הצבתו של אלדר, למשל, באופוזיציה המקומית. כשועל פוליטי וותיק, הוא יכול לעשות משם לא מעט צרות. כאשר יוסי סולימני, דוד גלעם, בוריס בורוכוב וגדעון מהרי – עוד ארבעה חברים ששמחים לעשות לזוהר צרות כמעט בכל ישיבה של מועצת העיר רק מחכים לחיזוק – ראש העירייה לא יעשה פוליטית שכזאת. תסמכו עליו שהוא כבר יתפור לאלדר את התפקיד המתאים עבורו.

לחץ להמשך קריאה
- פרסומת -

בחירות 2018

אליאור עמר שוקל להתמודד לעירייה ברשימה עצמאית

בשיחות שערך לאחרונה עמר עם אנשיו הוא התייעץ עימם לגבי האפשרות כי יקים רשימה עצמאית לקראת הבחירות הקרובות. בוחן אפשרות להתמודד לראשות העירייה. אחד ממקורביו: "זו האפשרות הכי טובה ונכונה כדי לממש את השאיפה לעשות שינוי"

פורסם

בתאריך

האם אליאור עמר יקים סיעה עצמאית עימה יתמודד בבחירות הקרובות לעירייה? לפי מידע שהגיע לידי "המקור", שוקל עמר בחיוב את האפשרות הזאת, ואף ערך לאחרונה שיחות עם כמה פעילים בולטים במערכת הפוליטית לקראת יישומו של מהלך שכזה. אם המהלך ייצא אל הפועל – כך לפי מקורביו – יוביל עמר רשימה חדשה וישבץ בה תושבי קריית מלאכי שאינם נמנים על המערכת הפוליטית הנוכחית. "זו תהיה רשימה מעולה שתראה שגם אנשים טובים יכולים להיכנס לפוליטיקה", אמר גורם בסביבתו של עמר.
ביום שישי בשבוע שעבר כינס עמר כמה מפעיליו המרכזיים, עימם דן בדרכי הפעולה האפשריות לאחר תוצאות הפריימריז בחודש שעבר, בהן הפסיד ב-65 קולות לחבר המועצה ב-25 השנים האחרונות יוסי סולימני. לפי גורמים שנכחו בפגישה, עמר הציג בפניהם מספר אפשרויות בהן יוכלו לנקוט, בהן התמודדות ברשימה עצמאית לראשות או למועצת העיר, חבירה למועמדים אחרים לרשימה משותפת והישארות במפלגת "העבודה" כמספר 2 של סולימני. לאפשרות האחרונה התנגדו פעיליו של עמר באופן נחרץ, בטענה כי המשקעים שנוצרו במהלך הפריימריז גדולים מידי ולא ניתנים לגישור. "אי אפשר לשכוח מה קרה, איך הדברים התנהלו ומה עשו כדי לנצח אותנו", אמרו הפעילים לעמר. לדברי כמה מהם, לא ניתן יהיה לשווק לציבור חבירה שכזאת: בעוד עמר מבקש להזרים דם חדש למערכת הפוליטית ולהביא לשינוי בה, סולימני מהווה לכאורה את ההיפך הגמור מזה. מקורבו של עמר אמר כי התמודדות עצמאית  "זו האפשרות הכי טובה ונכונה כדי לממש את השאיפה לעשות שינוי, לפעול למען הצעירים והמבוגרים, למען שינוי ההסכם עם באר טוביה ונגד המשך ההתעמרות של תאגיד המים בתושבים".
כמה מהנוכחים בפגישה תמכו באפשרות כי עמר ירוץ לראשות העירייה, בייחוד במצב הנוכחי בו אין מועמדים בולטים אחרים. עמר אמר לאנשיו כי המטרה אליה יש לחתור היא להשיג מקסימום השפעה כדי לממש את השקפת העולם והשאיפות לפעול לטובת הציבור בתחומים השונים, ואמר כי הוא "לא זונח את האפשרות להתמודד לראשות העיר, אבל לא בכל מחיר". בשבועיים האחרונים נפגש עמר מספר פעמים עם חיים ויצמן, השוקל להתמודד לראשות העירייה, ובסביבתו אמרו כי ויצמן הוא "מועמד ראוי", אך הוסיפו כי טרם התקבלה כל החלטה בנושא.
אליאור עמר מסר בתגובה לדברים: "אין עדיין החלטות. אעשה את מה שישרת הכי טוב את המטרה שעבורה נכנסתי לפוליטיקה".

לחץ להמשך קריאה

חדשות

עשירית מתקציב העירייה מופנה לתשלומי פנסיה לגמלאים

סך תשלומי הפנסיה של העירייה לעובדים שפרשו מגיע ליותר מ-15 מיליון שקל בשנה, כך עולה מסקירה שהוצגה בפניי ועדת ההכנסות של משרד הפנים. מבחינה אחוזית, מדובר על סכום הגבוה כמעט פי 2 מזה שמשלמות הרשויות הסמוכות לה. הסיבה לתשלומים החריגים: מערכת כוח אדם מנופחת ותכניות ההבראה הרבות שעברה העיר בעשורים האחרונים

פורסם

בתאריך

על ידי

9.6% מתקציב עיריית קריית מלאכי מועבר לטובת תשלומי פנסיה לעובדים. מדובר על סכום הגבוה לעיתים פי ארבעה וחמישה מהיקף תשלומי הפנסיה שמעבירות רשויות אחרות הסמוכות לקריית מלאכי. הנתונים נכונים לשנת 2017 והועלו במסגרת ועדת ההכנסות של משרד הפנים, שמקיימת בימים אלו את דיוניה לקראת קבלת החלטה על חלוקה של הכנסות המועצה האזורית באר טוביה עם שבע הרשויות הגובלות עימה, בהן גם קריית מלאכי.
לפי הנתונים, היקף תשלומי הפנסיה שמעבירה העירייה משמעותי וגדול לאין שיעור מרשויות אחרות, דבר המכביד מאוד על תקציבה השוטף, ומקשה עליה לממן פרוייקטים ופעילויות לרווחת הציבור. העירייה משלמת נכון לשנה שעברה סכום של כ-15.3 מיליון שקלים בשנה כפנסיה לעובדים שפרשו מעבודתם, סכום המהווה, כאמור, כעשירית מתקציבה. לשם השוואה, גדרה משלמת 3.8% מתקציבה כתשלומי פנסיה, מועצה אזורית חוף אשקלון 3%, נחל שורק 2% ואילו בני עייש משלמת 1.2% בלבד מתקציבה כהוצאות פנסיה לגמלאים. מועצה אזורית באר טוביה, אגב, מעבירה 3.8 אחוזים מתקציבה לטובת תשלומי פנסיה לעובדים. הרשות המקומית הקרובה ביותר לקריית מלאכי מבחינת היקף התשלומים שהיא מעבירה כהוצאות פנסיה לעובדים היא גן יבנה, שמשלמת 5.4% מהיקף תקציבה לטובת פנסיה לעובדים.


היקף התשלום של העירייה לטובת תשלומי פנסיה נחשב חריג ביותר, ולראיה – הנתונים שהוצגו לגבי הרשויות האחרות. בנתונים שהוצגו בפניי הוועדה העריכה העירייה כי יש לה הוצאות עודפות לתשלומי פנסיה בהיקף של יותר משמונה מיליון שקלים. המשמעות היא כי העירייה יכולה להשקיע פחות כסף בחינוך, בתרבות, בתשתיות ובספורט, עקב העומס המוטל על הקופה הציבורית. הסיבה לתשלומים החריגים נעוצה במערכת כוח אדם מנופחת בעירייה לאורך השנים, כאשר העירייה העסיקה עובדים הרבה מעבר ליכולותיה הכספיות – וגם הרבה מעבר לנדרש. לאור תכניות ההבראה שיושמו בעירייה בשני העשורים האחרונים, חלק מעובדים אלו נדרשו לאורך השנים האחרונות לצאת לפנסיה מוקדמת, והעירייה החלה לשלם להם תשלומי פנסיה מוקדם מהצפוי, דבר שמכביד כאמור על קופתה. אגב, העירייה לא בהכרח למדה משגיאות העבר, ובשלוש השנים שבין 2014 ל-2016 התנפחה מצבת כוח האדם בעירייה באופן משמעותי, כאשר נוספו לעירייה לא פחות מ-72 משרות חדשות. גם השכר של עובדי העירייה בעשור האחרון עלה באופן חריג לעומת ערים אחרות, דבר שתרם להתנפחות הוצאות הפנסיה.

בעירייה מצפים לגידול של 30 אלף יחידות דיור ממזרח לאזור התעשייה בתימורים. צילום: ארכיון


הצהרות ומציאות

בינתיים ולמרות הצהרותיה הראשונות, המועצה האזורית באר טוביה הודיעה כי תהיה מוכנה לחלוקת הכנסות גם עם היישוב בני עייש. בדיון שהתקיים בוועדת ההכנסות הצהיר סגן ראש המועצה, שלומי שמאי, כי המועצה תסכים לחלק את הכנסותיה מהבסיסים הצבאיים שנמצאים בתחומה בין בני עייש לקריית מלאכי, אולם עמד על סירובה של המועצה לחלוקה עם יישובים אחרים. בעבר הצהיר ראש המועצה דרור שור כי המועצה לא תסכים לחלוקת הכנסות עם אף יישוב למעט קריית מלאכי. במסגרת זאת אף הגישה המועצה תביעה נגד "המקור", לאחר שהכחישה כתבה שפורסמה ועסקה במו"מ שהתקיים בין שור לבין ראש מועצת בני עייש. שור ובאר טוביה הכחישו מכל וכל את קיומו של מו"מ ליישום של הסכמות מעין אלו. התביעה נדחתה ובאר טוביה שילמה כ-23 אלף שקל ל"המקור" כהחזר הוצאות משפט.


נושא נוסף שעלה לדיון בישיבת ועדת ההכנסות ובנתונים שהציגו בעירייה ובמינהל התכנון במשרד האוצר, מגלה כי בעוד כלפי חוץ העירייה מגביהה ציפיות ביחס לפרוייקטים של פינוי-בינוי בשכונות הוותיקות בעיר, בישיבות פנימיות ההתלהבות מצוננות וגם העירייה מבינה כי הפרוייקטים לא יוכלו לצאת אל הפועל במתכונת הנוכחית אלמלא סיוע משמעותי מצד משרד השיכון. במינהל התכנון הבהירו ביחס לתכניות העתידיות של פיתוח העיר כי פרוייקטים של פינוי-בינוי בעיר אינם בעלי היתכנות כלכלית, שכן ערך הקרקע והדירות בעיר אינו מספיק גבוה על מנת להצדיק הוצאה לפועל של מיזמים כאלו.


במינהל התכנון מבהירים כי קצב המימוש של יחידות הדיור שנבנות בעיר עומד על 400 יחידות חדשות בשנה, כאשר ישנן כ-5,200 יחידות מתוכננות בשתי השכונות החדשות, "כרמי הנדיב" ו"המחנה". יש לציין שמתוך הכמות הזו כ-2,400 דירות הם חלק מפרוייקטים של פינוי-בינוי, אך כאמור, בהיעדר סיוע מצד משרד השיכון לא ניתן יהיה להוציא את הפרוייקטים האלו לפועל.

חושש מעזיבת בסיס מז"י. זוהר

אובדן של 7 מיליון ש"ח בעקבות מעבר מז"י

בישיבות ועדת ההכנסות הסבירו ראש העירייה זוהר והמנכ"ל תמיר היזמי כי העירייה עשויה לעמוד בפני שוקת שבורה
לאחר עזיבת בסיס מז"י בעוד ארבע שנים. על פי התכנון של צה"ל ומשרד הביטחון, הבסיס יועתק לאיזור לוד, מה שיביא לאובדן הכנסות של שבעה מיליון שקלים בשנה בתשלומי הארנונה. "בעוד עשור קריית מלאכי תהיה עם 170 אלף תושבים. בסיס מז"י עובר ללוד, מדובר בהפסד של 7 מיליון שקלים כי תהיה שם בנייה. במצב הנתון היא (העיר) הולכת למדרון", תיאר ראש העירייה את מצב העיר בפניי חברי הוועדה מטעם משרד הפנים והאוצר. זוהר הזכיר כי בטווח הארוך קיים תכנון להגדיל את העיר בכ-30 אלף יחידות דיור נוספות שיוקמו ממזרח לאיזור התעשייה תימורים.

לחץ להמשך קריאה

בחירות 2018

הראשון להודיע: אפרים משעל יתמודד לראשות העירייה

איש הנדל"ן המקומי וחבר המועצה לשעבר הודיע כי לאחר בחינת המפה הפוליטית החליט להצטרף למירוץ לראשות העיר. יהיה הראשון שמעמיד עצמו לבחירה מול ראש העירייה המכהן. "אנצח בעזרת ה' ובעזרתכם"

פורסם

בתאריך

על ידי

אפרים משעל, חבר המועצה לשעבר שהכריז רק לפני שבועיים כי הוא חוזר לזירה הפוליטית, הודיע הבוקר (שישי) בשיחה עם "המקור" כי יתמודד לראשות העיר קריית מלאכי.

בשבועות האחרונים ניהל משעל מגעים עם מספר גורמים פוליטיים בעיר, ובחן את כל האופציות בנוגע לסיכויים הריאליים של מי מהמועדים הנתונים. הבוקר כאמור הוא הודיע כי החליט להתמודד על התפקיד הרם מול ראש העירייה זוהר, ויהיה הראשון שמכריז בפומבי על ריצה לראשות העיר. "אנצח בעזרת ה' ובעזרתכם", אמר משעל.

לחץ להמשך קריאה