צור עימנו קשר

חדשות

הקופה של אבי

מנהל מחלקת כוח האדם בעירייה, אבי עמית, זכה במשפט לשון הרע נגד אתר האינטרנט "וואלה!", שפרסם את שמו במסגרת פרשת המין והשחיתות בעירייה – למרות צו איסור פרסום שהוטל

פורסם

בתאריך

חמישים אלף שקלים. זה הסכום שיקבל מנהל מחלקת כוח האדם, אבי עמית, בעקבות זכייתו בתביעת לשון הרע שהגיש נגד אתר האינטרנט "וואלה!". התביעה נגעה לפרסום שמו של עמית כאחד מהחשודים ששוחררו במסגרת פרשיית המין והשחיתות שהתפוצצה בעירייה במאי 2012, וזאת על אף קיומו של צו איסור פרסום שהוצא על ידי בית המשפט – וקבע כי שמו של עמית ייאסר בפרסום.

עמית משמש מזה כעשור כמנהל מחלקת כוח האדם בעיריית קריית מלאכי. הוא היה נחשב למקורבו של ראש העירייה לשעבר, מוטי מלכה, בעת שזה כיהן בתפקידו. עמית נעצר יחד עם מלכה ואחרים במסגרת חקירת המשטרה בנוגע להתנהלותה של העירייה בשנים 2011-2012, והיה חשוד בשיבוש הליכי חקירה. הוא היה עצור במשך שלושה ימים, אשר לאחריהם שוחרר בהסכמה לאחר שמסר את גרסתו לחשדות שעלו כנגדו. אלא שגם לאחר מעצרו – ביקשה המשטרה וגם קיבלה צו איסור פרסום ביחס לשמו של עמית כמעורב בפרשה. הבקשה הוגשה בהסכמה עם פרקליטיו של עמית, והתקבלה על ידי בית המשפט. למרות זאת, כך על פי כתב התביעה שהגיש עמית באמצעות עורכת דינו, ענת אשבל, בשלוש כתבות שונות שפורסמו באתר "וואלה!" נכתב שמו של עמית כאחד החשודים ששוחררו למעצר בית במסגרת חקירת הפרשה. בכך, הפר האתר את צו איסור הפרסום ועבר עבירת לשון הרע נגד עמית.

עמית טען כי לא זאת בלבד ששמו נכלל בידיעות שפורסמו באתר, אלא גם אפשר היה להבין מניסוח הכתבות כי המשטרה ייחסה לו חשד בעבירות אינוס – דבר שלא קרה. מנגד, טענו ב"וואלה!" כי טענת עמית כל כך שאפשר היה להבין מהפרסומים כי החשדות העומדים כנגדו הינם אינוס אינה נכונה. במקביל, הדגישו עורכי הדין של החברה, גלעד נאמן וגבריאל יעקובסון ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות', כי הפרסום אודות שחרורו של עמית היה אמת, וכן טענו כי הוא נעשה בתום לב וכי עורכי האתר לא ידעו על קיומו של צו איסור הפרסום בעת העלאתן של הידיעות לאתר האינטרנט.

במסגרת המו"מ שנערך בין הצדדים הוסכם על ידי עמית ועל ידי "וואלה!" כי ההכרעה בסוגיה תעבור לידי השופטת רונית פינצ'וק-אלט  מבית המשפט השלום בתל אביב, וזאת בלא קיום דיוני הוכחות. בשבוע שעבר פרסמה השופטת פינצ'וק-אלט את פסק דינה, בה קבעה כי אכן התקיים לשון הרע כנגד עמית בפרסומים השונים בה צויין שמו. השופטת קבעה כי אכן הפרסום של "וואלה!", היה בגדר אמת, אך לא היה עניין ציבורי בפרסום שמו של עמית, בין היתר לאור חלקו השולי של עמית בפרשה כפי שגם באה לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט להטיל צו איסור פרסום על שמו. היא פסקה כי עמית יקבל פיצוי של 50 אלף שקלים, כאמור, וזאת בתוספת הוצאות משפט בסך 7,500 שקלים. יש לציין כי התביעה שהגיש עמית הייתה על סך של 900 אלף שקלים, סכום שכמובן לא התקבל על ידי בית המשפט.

"מבחינתי, הצדק הושג", אמר עמית השבוע בשיחה עם "המקור" בתגובה לפסק הדין. "הפרסום של שמי עשה לי עוול ונזק ציבורי גדול, בשעה שבדיעבד ברור כי החשדות כלפיי היו עורבא פרח. כעת, אחרי פסק הדין ופרסומו, הסיפור הזה מאחוריי ואני שמח שאוכל להמשיך בחיי כרגיל", הוסיף.

לחץ להמשך קריאה
- פרסומת -
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.