צור עימנו קשר

קהילה

הַפְנָיָה להצלחה

200,000 נשות ואנשי עסקים ברחבי העולם נפגשים מדי שבוע ובונים קשרים עסקיים (נטוורקינג)- במטרה להגדיל את מצבת לקוחותיהם. כמה עשרות מהם, החברים בקבוצת 'BNI שורק', עושים זאת בכל יום ראשון בספרייה של כפר הנוער כנות, משווקים הפניות לחברי הקבוצה ומשנים הלכה למעשה את הדרך בה עושים עסקים בעולם המודרני. אלירן זילכה יצא לבדוק על מה כולם מדברים

פורסם

בתאריך

יום ראשון בבוקר. השבוע החדש עדיין בחיתוליו, אך חבורת נשות ואנשי העסקים החרוצים של קבוצת BNI, שלוחת שורק, מגיעים בזה אחר זה אל הספרייה של כפר הנוער כנות. זוהי בעצם נקודת המפגש השבועית של קבוצת בעלי העסקים הזו, המונה עשרות עצמאיים ועצמאיות ממגוון רחב של תחומי עיסוק; מעורכי דין, דרך מעצבת פנים ועד אמן עבודות עץ- כולם מתמידים ומגיעים אל המפגש השבועי של הארגון הגדול בעולם לבניית רשת קשרים עסקיים.
ארגון Business Network International) BNI), נוסד בקליפורניה בשנת 1985 על ידי אדם בשם ד"ר איוון מייזנר. עם השנים, ולאחר שהגיע כמעט לכל פינה על הגלובוס, שינה הארגון את הדרך בה מאות אלפי אנשים מנהלים את תחום השיווק של העסק אשר בבעלותם ועשו זאת על ידי שיטת "שיווק באמצעות הפניות".
כיום פועלות במסגרת BNI מעל 7,300 קבוצות עסקים, בהן למעלה מ-200,000 נשות ואנשי עסקים בכל 5 היבשות- 2000 מהם, הנפגשים כאמור אחת לשבוע, עושים זאת ב-68 הקבוצות הפרוסות בכל רחבי ישראל (bni.co.il).
מטרת המפגשים הינה ליצור חברות בקבוצת עסקים מקומית, שתחבר את בעל העסק לקולגות ברמה הארצית והעולמית ותחשוף את העסק שלו לרשת חברתית מוחשית- בה הוא שותף אקטיבי.

איך זה עובד?

המפגש, כאמור, מתחיל כבר בשעות הבוקר של היום הראשון בשבוע. למעלה מ-35 נשות ואנשי עסקים מכל אזור השפלה, חלקם מקריית מלאכי וממושבי המועצה האזורית באר טוביה, מתאספים בחדר המרכזי של הספרייה בכפר הנוער כנות, מסכמים את השבוע שחלף ומתכוננים לזה עתה בפתח.
בפתח הישיבה מציג היו"ר של הקבוצה, יועץ המשכנתאות שרון ימטוביץ', את הארגון ומטרותיו, חבריו לצוות ההנהלה, ראשי המחלקות והאורחים השונים המוזמנים מדי שבוע להתרשם מהישיבות.
לאחר מכן מקבל כל חבר בקבוצה כחצי דקה על מנת להציג את עצמו ואת תחום עיסוקו, במטרה לגרום לחבריו להפוך לאנשי השיווק שלו ולבנות מערכת יחסים של ממליצות וממליצים.
בזה אחר זה מציגים עצמם חברי הקבוצה השונים: מומחית למיתוג ועיצוב הממליצה על מומחית בבניית אתרים, שממליצה בעצמה על איש שילוט וחיתוך לייזר, וחוזר חלילה. מעצבת פנים ומתווכת, רואת חשבון ועורך דין, המשמשים כאנשי השיווק של הקולגות מהקבוצה. מאפרת ומסרקת שמחליפה הפניות עם מומחה הסרת שיער בלייזר, פונדק דרכים ייחודי ומכון אופטיקה ועסק לתבלינים עם מטפלת באיפק וקרניו סקרל, הממליצה לעיתים על שינויים תוזנתיים- מה שמתחבר ישירות לפדיקור ומניקור רפואי.
מאמן עסקי, עו"ד לענייני משפחה, עו"ד מקרקעין ועו"ד לנזיקין שמפרגנות זו לזו, מומחה לעבודות עץ שהצטרף לקבוצה רק לפני מספר שבועות וקיבל כבר 2 עבודות גדולות, יועץ משכנתאות, סוכן ביטוח, עורכת סדנאות גיבוש ועוד.
כולם, יחד או לחוד- נמצאים במפגש כדי למקסם רווחים עבור כולם וליצור הפניות ממוקדות, קרי המלצות לכל דבר. מעבר למפגש, מקיימים חברי הקבוצה בינם לבין עצמם פגישות אישיות "אחד על אחד", במטרה להכיר לעומק את בית העסק של החברים ולקבל מידע שעשוי לתרום ליצירת הפניות איכותיות יותר.
כך למשל, מתחילת נובמבר קיימו חברי קבוצת BNI שורק 36 פגישות, שהניבו 30 הפניות ועסקאות בעשרות אלפי שקלים. בשנת 2017, השנה הקלנדרית הקודמת, עשתה הקבוצה עסקאות בסכום כולל של מיליון ושבע מאות אלף ש"ח- זאת בעזרת הפניות של חברי הקבוצה בלבד.
מלבד ההצגה הכללית של חברי הקבוצה, מקבל מדי שבוע אחד מבעלי העסקים 10 דקות נוספות להעברת מידע אודות העסק שלו, בסיומן מעניק לאחד החברים (באמצעות הגרלה) שובר מתנה למימוש בבית העסק.
במהלך המפגש האחרון, שהתקיים ביום ראשון השבוע, הציגה עצמה רואת החשבון ויועצת המס פזית תורג'מן, תושבת גדרה, שעוסקת בתחום שנים ארוכות ומנהלת עסק עצמאי בשמונה השנים האחרונות. תורג'מן, המבקשת להכפיל את מספר לקוחותיה, סקרה עבור חבריה את הדגשים לקראת דיווחי סוף השנה, דיברה על חוק פנסיית חובה, הסבירה על מילוי הדוח ועוד.
"המטרה היא שחברי הקבוצה יעבירו הפניות אחד לשני, הפניות שיתממשו לכדי עסקה", אמר אחד מראשי הקבוצה השבוע. "אותה עסקה תהפוך בהמשך ל'פתק תודה', שיוענק למבצע ההפנייה במהלך המפגש. רק בשבוע החולף ההמלצות של חברי הקבוצה לחברים הניבו הכנסות בסכום של 65,196 שקלים", הוסיף.
חברת קבוצה נוספת, המנהלת עסק לבדיקת כושר ראייה ולהתאמת משקפיים, אמרה כי מדובר בדרך האפקטיבית ביותר להגדיל את המחזור החודשי. "רק בתקופה האחרונה קיבלתי 30 הפניות מחברי הקבוצה, הפניות של אנשים 'מבושלים' שהגיעו כדי להתאים משקפיים. מבחינתי זה אגף השיווק של העסק".
רגע לפני סיום המפגש והיציאה לארוחת הבוקר המשותפת, ציין יו"ר הקבוצה את בעלי המקצוע החסרים (בכל קבוצה ישנו בעל מקצוע אחד בכל תחום), בהם קבלנים, יועצים זוגיים, אנשי מחשבים, מעבדות סלולר, חשמלאים, מפיקי אירועים, שמאי מקרקעין ורכב, מקדמי אתרים, בתי דפוס ועו"ד פשיטת רגל. "אנחנו עושים את המקסימום כי אנחנו רוצים וכי זה טוב, לא כי חייב", אמר היו"ר ימטוביץ, שסיכם, "אנחנו עוזרים לחברים טובים, בלי עמלות ובלי אחוזים, רק עם פתקי תודה. זה בדיוק מוטו הארגון: הנותן מקבל".

מציגות את ההפניות השבועיות

יו"ר הקבוצה במהלך פגישת הבוקר

לחץ להמשך קריאה
לחץ להוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.